Contact

Heb je vragen of wil je direct een afspraak maken, stuur dan een email of bel. Het kan zijn dat je mijn voicemail krijgt, spreek een bericht in, dan bel ik je zo spoedig mogelijk terug!

Adres

Koningin Julianalaan 16
(locatie Bindelwijk, 1e etage)
1191 CD  Ouderkerk aan de Amstel

Stuur me een bericht

Privacyverklaring

13 + 4 =

Alleen op afspraak!

Openingstijden

Maandag 08:30 – 17:00 uur
Dinsdag 08:30 – 17.00 uur
Woensdag 08:30 – 17.00 uur
Donderdag 08:30 – 17.00 uur
Vrijdag 08:30 – 17.00 uur

Liever een afspraak buiten de openingstijden?
Vraag naar de mogelijkheden!

Veel gestelde vragen

Worden de behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Heb je een aanvullende verzekering, dan ben je vaak voor meerdere behandelingen verzekerd. Check hiervoor goed je zorgpolis. 

De gevallen (indicaties) welke vergoed kunnen worden uit de basisverzekering staan op een door de overheid opgestelde chronische lijst. Heb je een indicatie welke op deze lijst staat, dan worden de behandelingen na de 20e behandeling vergoed uit de basisverzekering, voor een vastgestelde periode.

Ben je niet verzekerd voor fysiotherapie? Dan kun je de behandeling(en) ook zelf betalen.

Heb ik een verwijzing van een arts?

Vroeger wel, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer. Nu kun je dus gewoon een afspraak maken zonder verwijzing van een arts. Uiteraard ga ik je eerst  onderzoeken. Dit moet uitwijzen of je daadwerkelijk een fysiotherapiebehandeling nodig en er zodoende ook recht op hebt, aangezien de wet Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie nu van toepassing is. Deze wet zorgt ervoor dat je zonder verwijzing van een huisarts of specialist een afspraak kunt maken. Heb je een klacht betreffende een chronische indicatie, dan is een verwijzing wel verplicht! 

 

Hoe lang duurt een behandeling?

Een reguliere behandeling duurt 30 minuten, maar voor een intake neem ik wat langer de tijd. Mocht er voor jouw klacht toch meer tijd nodig zijn, dan zal dit uiteraard met jou besproken worden. 

 

Hoe verloopt de eerste afspraak?

Je kunt plaatsnemen in de wachtruimte bovenaan de trap, zonder dat je je hoeft te melden. Vaak ben ik nog even bezig met een andere patiënt, dus is het niet handig als je zomaar de praktijkruimte in komt. Daarom kom ik je vanzelf ophalen uit de wachtruimte.

Bij een eerste afspraak vraag ik je een identificatiebewijs mee te nemen en als je een verwijzing van een behandelend arts hebt, deze aan mij af te geven. 

Daarna volgt een intake gesprek en een bewegingsonderzoek om je klachten in kaart te brengen, zodat we aan de hand hiervan een persoonlijk behandelplan kunnen opstellen.

 

Moet ik nog iets meenemen als ik een afspraak heb?

Vanwege de Corona omstandigheden, vraag ik je om zelf twee handdoeken van huis mee te nemen.

Kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?

Je kunt jouw afspraak minimaal 24 uur van tevoren verzetten of annuleren, door telefonisch contact met mij op te nemen. Hiervoor zullen geen kosten in rekening worden gebracht. Echter wanneer je korter van tevoren annuleert of  je komt niet opdagen, dan ben ik genoodzaakt om de kosten van de behandeling bij je in rekening te brengen.

Hoe wordt er met mijn (medische) gegevens omgegaan?

Deze informatie kun je lezen in de privacyverklaring.

Kan ik ook 's avonds of voor in het weekend een afspraak maken?

Mocht je een keer overdag niet kunnen, dan kun je altijd vragen naar de mogelijkheden voor een afspraak buiten de openingstijden.

Kan ik binnen wandelen voor een afspraak?

Liever niet, want vaak ben ik bezig met een patiënt. Je kunt een afspraak maken via email info@spineandmotion.nl of bellen met 06 24 97 99 44. Het kan zijn dat je mijn voicemail krijgt omdat ik met een behandeling bezig ben. Spreek een bericht in, dan bel ik je zo spoedig mogelijk terug.

Wordt er bij Spine and Motion rekening gehouden met het COVID-10 (corona) virus?

Jazeker! Het is voor jouw en mijn gezondheid van belang dat we ons aan de regels en richtlijnen van het RIVM houden. Daarom vraag ik je ook om niet te komen als je verkouden, of andere klachten hebt die gerelateerd kunnen worden aan het COVID-19 (Corona) virus.

Staat Spine and Motion ingeschreven bij het Kwaliteitsregister van het Keurmerk Fysiotherapie?

Ja, ik voldoe aan de door het Keurmerk Fysiotherapie gestelde kwaliteitseisen en ben geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van het Keurmerk Fysiotherapie. Voor meer informatie ga naar de website van het Keurmerk Fsyiotherapie.

Wil je weer vrij kunnen bewegen?

Neem hieronder contact met mij op.

Bel mij op

Privacyverklaring

10 + 5 =